30.12.2014

CV

Kuka on Perttu?

Olen yhdistelmä valtavaa kiinnostusta ja näkemystä teknologian mahdollisuuksia kohtaan sekä kykyä kääntää nämä mahdollisuudet asiakaskokemuksen tai työpäiväkokemuksen kielelle.

Olen tulkki asiakaskokemuksen sekä teknologian tuomien mahdollisuuksen välillä.   

Intohimonani on auttaa yrityksiä luomaan ilahduttavia sisäisiä asiakaskokemuksia, eli työpäiväkokemuksia, sekä ulkoisia asiakaskokemuksia hyödyntäen digitalisaation ja huipputeknologian tuomia mahdollisuuksia yhdistettynä tunneälykkäisiin kohtaamisiin. Vien oppejani käytäntöön omassa Taitori yrityksessäni, sillä uskon tekoihin. Näytä, älä väitä.

Olen osakas Taitori Oy:ssä. Taitorin missiona on tehhä varaaminen helpoksi olipa kyseessä sitten tilan-, resurssin-, työtehtävän-, tai ajanvaraus. Taitori Reserven älykkäät ovenpielinäytöt, IoT-tilasensorit sekä pilvipalvelu mittaavat jatkuvasti todellista neuvottelun kestoa, organisaation neuvotteluiden kokonaismäärää sekä neuvotteluiden laatua. Tämän datan perusteella organisaatio voi alkaa lyhentämään ja johtamaan tiedolla neuvotteluiden keskimääräistä kestoa, karsimaan neuvotteluiden määrää sekä parantamaan neuvotteluiden laatua. Työtilojen keskitetty markkinapaikka Loossi puolestaan on ilmainen ja tehokas tapa ansaita rahaa vapailla tiloillasi. Loossi yhdistää työn ja työtilan.  Vastaan Taitorin myynnistä- ja markkinoinnista CMO:n roolissa.

Aiemmassa toimenkuvassani Sinisellä Meteoriitilla vastasin asiakaskokemus tarjoamme kehityksestä, tuotteistuksesta, myynnistä ja markkinoinnista. Mahdollistimme ilahduttavien asiakaskokemusten tuottamisen mm. markkinoinnin automaatiolla, asiakkuudenhallinta-ohjelmistoilla (CRM), toimivilla verkkopalveluilla, sekä digitaalisella asiakaspalvelulla.

Edellisessä toimenkuvassani IT-palvelutalo Enfossa etsin, loin ja rakensin uusia digitaalisia palveluita ja ratkaisuja sekä tuin Enfon palveluiden myyntiä ja markkinointia vastaten sovelluspalveluiden sekä kommunikaatiopalveluiden pre-sales toiminnoista. Vastasin myös Enfon kommunikaatiopalveluiden myynnistä.

Aiemmin urallani toimin Setera Oy:ssä Tietoliikenne-asiantntijana sekä 2-asteen asiantuntija rooleissa.

Julkaisen www.5tahdenasiakaskokemus.fi kirjan syksyllä 2016 Janne Gyllingin sekä Sani Leinon kanssa:

kirja

Cision Finland valitsi oman blogini Suomen 2014 TOP10 viestintä- ja markkinointiblogien listalle.

Järkivalinta puolestaan valitsi blogini Suomen TOP30 insiproivimmat yritysblogit listan sijalle 10.

järkivalinta

Fuel Digital valitsi minut Suomen Twitter-vaikuttajat listan sijalle 8.

Vuonna 2014 julkaisin myös ensimmäisen kirjani Mentorin tarinat jolle on luvassa jatkoa vuonna 2015.

Olen myös yksi avoimen, n.1000 hengen, Parantajat nimisen digitaalisia innovaatioita tuottavan verkoston perustajista sekä verkoston pääsihteeri.

Saavutin 1. sijan vuoden 2014 Apps4Finland kilpailussa. Lisäksi saavutimme parantajat yhteisön ideoilla 3. sijan sekä saavutimme voiton haastesarjan kilpailussa. Mikkelin kaupungin 2013 järjestämässä ideakilpailussa saavutin puolestaan 3. sijan.

 Missioni:

Työntekijän työpäiväkokemus + digitalisaation tuomat valtavat mahdollisuudet + tunneälykkäät kohtaamiset =  elämyksellinen asiakaskokemus

Osaaminen:

  • Ymmärrys digitalisoituvasta maailmasta ja sen tuomista uusista mahdollisuuksista.
  • Asiakaskokemuksen kokonaisvaltainen osaaminen
  • Vahva teknologinen osaaminen (markkinoinnin automaatio, CRM, asiakaspalvelu, sosiaalisen kuuntelun työkalut, O365, kommunikaatioratkaisut, sisätilapaikannus, pilvipalvelut)
  • Moderni markkinointi, myynti, sekä myynnin tuki.
  • Monikanavainen, laadukas sisällöntuotanto- ja sisältöstrategoiden luominen.
  • Verkostoituminen ja verkottuminen muuttuvassa digitaalisessa maailmassa.
  • Palvelumuotoilu, tuotekehitys, uusien palveluiden luova innovointi, ideoiden törmäytys sekä tuotteistus.

Saavutukset:

Työkokemus:

Koulutus:

  • Tietoliikenneinsinööri, Metropolia Ammattikorkeakoulu 2008
  • Ylioppilas, Mikkelin Lyseon lukio 2000

Sertifikaatit ja valmennukset:

  • Trainers House myyntijohdon valmennusohjelma
  • E-kirja Mastermind valmennus
  • Certified ITIL 2011 specialist
  • Certified ICT Standard Professional (CISP)
  • Microsoft Certified Pre-Sales Technical Specialist Communications Lync
  • Microsoft Certified IT Professional (MCITP):Microsoft Lync Server 2010 Administrator
  • Microsoft Certified Technology Specialist (MCTS):Microsoft Lync Server 2010, Configuration
  • Polycom RealPresence Platform: Sales Track
  • Polycom Video Solutions Pre-Sales Technical Representative
  • Polycom Video Solutions Sales Representative
  • Polycom VoIP Solutions Sales Representative
  • Polycom VoIP Solutions Pre-Sales Technical Representative

Media:

Puhekeikkani löytyvät täältä:

Puhekeikat ja media

Yle Puheen päivän haastattelussa. Aiheina Digitalisaatio, Innovaatiot, Parantajat-yhteisö, myynti ja markkinointi:

http://areena.yle.fi/radio/2596919/

Yle Puheen haastattelussa. Aiheena yrittäjyys, Mentorin tarinat kirjani, Myynti ja markkinointi:

http://areena.yle.fi/radio/2287637

Länsiväylä, Vantaan Sanomat, Helsingin uutiset sekä Aamuposti lehdet. Aiheena kiusaamisen kitkeminen digitalisaatiota hyödyntäen:

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/262982-nettiyhteison-idea-koulukiusaaminen-kuriin-videoimalla

Apps4Finland 2014 Innovaatiokilpailun palkintogaala (Lavalla 1h 07min ->):

Länsi-Savo lehti. Digitaalinen neuvolakortti palkittiin Mikkelin kaupungin ideakilpailussa:

http://www.lansi-savo.fi/uutiset/l%C3%A4hell%C3%A4/digitaalinen-neuvolakortti-ja-tapahtumapylv%C3%A4s-palkittiin-88156

Menomap palvelun esittely Helsingin Sanomien verkkopalvelussa:

http://www.hs.fi/talous/a1305545394248

Businessopas verkkopalvelu. Lync ratkaisu – Case Otava:

http://www.businessopas.fi/teknologia/lync-jarjestelma

Blogit:

Taitorin blogi:

www.taitori.fi/blogi

Sinisen Meteoriitin Impakti blogi:

http://impakti.com

Päivän oppi Videoblogini Youtubessa:

https://www.youtube.com/user/perttuah/videos

Parantajat blogi:

http://www.itewiki.fi/blog/category/it-palvelut/esittelyssa/parantajat/

Digitalist Network blogi:

http://digitalistnetwork.com/?s=perttu+ahvenainen

Enfon blogi:

http://www.enfo.fi/news/enfon-blogi-tekoja-digitalisaation-puolesta/

http://www.enfo.fi/news/enfon-blogi-viisi-teknologian-jalkautuksen-kulmakivea/

http://www.enfo.fi/news/enfon-blogi-mika-tuottavuuden-kaava/

http://www.enfo.fi/news/enfon-blogi-mika-tekee-tyopaivastasi-tuottavamman/

Paytrailin blogi:

http://www.paytrail.com/blog/2-tarinaa-tulevaisuuden-asiakaskohtaamisista

Mentorin Tarinat kirjan blogi:

http://www.mentorintarinat.com/mentorin-blogi/

Yhteys:

Gsm: 040 5045871

Sähköposti: perttu@perttuahvenainen.fi

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/perttuahvenainen

Twitter: https://twitter.com/Perttuah

Youtube: https://www.youtube.com/user/perttuah/feed

Snapchat: @perttuah

Slideshare: http://www.slideshare.net/perttuah

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *