cx_audit

Asiakaskokemuksen auditointi – Case Leadfeeder

Sain eräänä lokakuisena iltapäivänä seuraavanlaisen erittäin mielenkiintoisen viestin: ”Olen seurannut sun juttuja somessa. Tuon Taitori-homman lisäksi taidat olla aika guru asiakaskokemuksen saralla?” Lyhyt kysymys: ”Mikä olisi mielestäsi tajunnan räjäyttävää asiakaskokemusta edistävä juttu Leadfeederin taholta? Nyt kun mietit itseäsi esimerkkiasiakkaana?”  Otin tietenkin haasteen vastaan, koska ensinnäkin olen itse Leadfeeerin onnellinen käyttäjä ja tästä syystä mukana Leadfeederin[…]

tulkki_asiakaskokemus

Tulkki digin ja asiakaskokemuksen välillä

Välähdys Olimme loistavan Soneran läppärikulkurit videosarjan vieraina yhdessä CEO Timo Timosen kanssa Taitorin tulevaisuuden neukkarissamme Hakaniemessä. Tuijan ja Villen johdolla keskustelimme mm. asiakaskokemuksesta, digitalisaatiosta, IoT-sensoreista ja yrittäjyydestä. Kun keskustelu sivuutti asiakaskokemusta koin tietynlaisen välähdyksen. Ahaa-elämyksen. Olen julistautunut aiemmin asiakaskokemuksen matka-oppaaksi, joka auttaa ja näkee asiakkaan matkan koko kaaren aina inspiraatiosta faniksi. Nyt, kesken antoisan keskustelun,[…]

nbforum

Kuka ottaa Nordic Business Forumin haltuun verkossa?

Tänään se alkaa! Vuoden odotetuin bisnes-tapahtuma Nordic Business Forum. Itse muakan striimin kautta etänä ja erityisessä seurannassa on se, kuka ottaa eventin haltuun tänään verkossa. Mikä brändi erottuu? Ketkä tyypit nousevat esiin? Onko tänä vuonna Gary Vaynerchukin ”Document, dont`t create” vuosi? Kuka tuuttaa ulos parhaat video-sisällöt? Näihin kysymyksiin haen vastauksia!   Yritetään toki itsekin keksiä[…]

doit-marketing-business-book-reviews

TOP6 bisneskirjaa – Sami Kivensalo ZEF

Sain kunnian vierailla ZEF:n COO Sami Kivensalon vieraana juttelemassa Asiakaskokemuksesta. Samin sekä ZEF:n Digital Strategist Toni Martikaisen innostus, energia, ja syvälle luotaavat ajatukset herättivät minut kysymään herroilta vinkkejä ja ajatuksia kuinka kannattaa systemaattissti kehittää itseään. Esiin nousi vahvasti kirjallisuus ja ennenkaikkea audiokirjojen kuuntelu, jota ainakin Sami aktiivisesti harrastaa.   Tässä Samin TOP6 kuunteluvinkit bisneskirjoista (Klikkaamalla kirjaa[…]

Human head with brain on the social media icons

Asiakaskokemus näkyy viivan alla

Sain kunnian olla vieraana Toinen Mielipide Asiakaskokemus näkyy viivan alla webinaarissa herrojen Sani Leino ja Jarkko Kurvinen vieraana. Toinen Mielipide yhteisö on Sanin ja Jarkon perustama ja sen missiona on koota yhteisön alle suomalaisia näkijöitä, tekijöitä ja mielipidevaikuttajia avaamaan keskusteluita ja tuomaan uutta ajattelua suomalaisiin yrityksiin. Toisen Mielipiteen tavoitteena on aukaista näkymiä huomisen sumuverhon taakse. Kävimme[…]

customer-service-smile

Mikä on asiakaspalvelun tulevaisuus?

Olen pohtinut paljon asiakaspalvelun tulevaisuutta erillisenä funktiona. Olen haastanut suomalaisia asiakaspalvelun huippu-osaajia ja tutkinut ulkomaisia ennustuksia siitä, miltä asiakaspalvelu 2020 näyttää. Tässä 3 trendiä, jotka herättivät minut esittämään otsikon kysymyksen: 1) Valta siirtyi asiakkaalle Digitalisaation myötä asiakas päättää missä, milloin ja millä asialla yritystä kontaktoidaan. Asiakas odottaa 24/7 palvelua ja vieläpä personoitua sellaista. Syy kontaktointiin[…]

rosso

Asiakaskokemuksen anatomia

Sain kutsun päästä kirjoittamaan teksti loistavaan uuteen Toinen mielipide mediaan mistäpä muustakaan, kuin asiakaskokemuksesta. Tämä tuore media vilisee huimia kirjoittajia ja tunnettuja hahmoja ja on kunnia päästä mukaan joukkoon. Pyrin omassa tekstissäni pääsemään kiinni asiakaskokemuksen perusteisiin, syvimpään olemukseen ja syntyyn, joka kiteytyy tähän alunperin Bruce Temkinin kiteytykseen: Kirjoittaessani tekstiä kävin myös läpi useiden suomalaisten yritysten visioita, peilaten[…]

Esiintyminen

Miksi puhun?

Olen tehnyt enenevissä määrin erilaisia puhekeikkoja ja esiintymisiä erilaisissa seminaareissa ja tapahtumissa. Käyn evankelisoimassa mm. asiakaskokemuksesta, idean matkasta innovaatioksi ja digitalisaation vaikutuksista. Listasin tulevat ja menneet puhekeikat, esitysmateriaalit, radio-haastattelut ja videotallenteet blogiini: https://perttuahvenainen.wordpress.com/puhekeikat/ Miksi sitten käyn puhumassa ja miksi nautin siitä? 1. Oivallus Isoimmat onnistumisen tunteet syntyvät kun saan tartutettua innostuksen siemenen kuulijaani, olipa kyse[…]

img_3195-1

Pakko

Sani Leino haastoi kirjoittamaan jotakin 5  minuutissa. Tartuin haasteeseen ja vieläpä mobiililaitteella. Tässä on teksti aiheesta Pakko. Olin tänään puhumassa DigiKyky2015 seminaarissa. Aiheenani oli, kuinka digi pakottaa yrityksesi muuttumaan.  Vastaukseni omaan kysymykseeni on se, että digi siirsi vallan asiakkaalle ja pakottaa yritykset muuttumaan asiakaslähtöisiksi.  Vallansiirto yritykseltä asiakkaalle pakottaa yrityksen rakentamaan liiketoiminta asiakkaan ympärille.  ”Rakenna yrityksen[…]

Asiakaskokemus tulevaisuuden OP Vallilan pankkikonttorissa (1)

Asiakaskokemus OP Vallilan tulevaisuuden pankkikonttorissa

Pääsin tutstumaan ja taltioimaan OP Vallilan konttorinjohtaja Erno Jeskasen joholla miltä huomisen pankkikonttori näyttää jo tänään.   Jo konttorin aulaan saapuessa huomioitavaa on se, että tilassa ei ole pitkiä tiskejä vaan OP:laiset ovat asiakkaan kanssa hoitamassa asioita samalla puolen pöytää. Asiakkaille ojennetaan tarvittaessa myös tabletit, joilla asiakas itse voi OP:laisen opastuksella, ilman ajanvarausta hoitaa asiansa kerralla[…]