Vuosi numeroina 2019

Päätin jälleen listata kylmästi, miltä vuoden 2019 numerot näyttivät vuoden viimeisenä päivänä. Suluissa on vuoden 2018 numerot: Työ 560000€ myynti (307000 € -> 82% kasvu) 160 demoa/asiakastapaamista (175) 100 matkapäivää (119) 7 puhekeikkaa (10) 2 podcast haastattelua (2) 1 webinaari (1) 48h työtuntia viikossa (50,7) 19 luettua kirjaa (16) 1 verkkokurssi (0) Terveys 6h 47min[…]

Vuosi 2018 numeroina

Päätin listata kylmästi, miltä vuoden 2018 numerot näyttivät vuoden viimeisenä päivänä:   Työ 325000 € myynti -> 22% kasvu 175 demoa 119 matkapäivää 10 puhekeikkaa 2 podcast haastattelua 1 radiohaastattelu 2 lehtijuttua 50,8h työtuntia viikossa Terveys 6 h 52 min unta yössä 11388 askelta päivässä 3261 kcal  kalorikulutus päivässä 7.1 km jalkaisin kuljettu matka päivässä[…]

Jääkiekkoilijan työpäiväkokemus

Olen jo vuosia puhunut siitä, kuinka 5 tähden asiakaskokemus syntyy silloin kun työpäiväkokemus on kunnossa. Klassinen sananparsi kiteyttää asian: Tyytyväiset ja sitoutuneet työntekijät tuottavat tyytyväisiä ja sitoutuneita asiakkaita. No mistä sitten syntyy 5 tähden työpäiväkokemus? Haluan aina jäsentää ajatuksiani visualisoinalla sekä rakentamalla yksinkertaisia frameworkejä. Olin jo pitkään yrittänyt löytää hyvää jäsennystä työpäiväkokemuksesta, kunnes törmäsin tähän[…]

Tällainen on työpäiväni

Päätin tarttua Agile Workin lanseeraamaan #myworkdaychallenge haasteeseen ja taltioin videolle työpäiväni tapahtumat. Tällaisia päiviä minulla on 2-3 viikossa ja ajatuksissa on tallentaa myös ns. ”toimistopäivä”. Muutama nosto jotka päällimmäisenä mielessä, kun vedin yhteen työpäivääni: 1) Työ kulkee sinne minne minäkin, kiitos digitalisaation! 2) Aamun ja illan välillä on uusi 8-16, kuten Janne Gylling on osuvasti[…]

9 teemaa yrittäjyydestä

1) Innovatiivisuus Oma ideointimetodini on havainnoida ympäristöä ja sen haasteita ja hakea ratkaisua hyödyntäen teknologian ja digitalisaation tuomia mahdollisuuksia. Tällaisella metodilla on mm. syntynyt uusia ideoita, jotka ovat edenneet innovaatioiksi, eli kapallistetuiksi ideoiksi ja jotka löytyvät tänäänkin oman yritykseni Taitorin tarjomasta. Toinen esimerkki oli havaintoni neuvolassa tyttäreni kanssa, jossa minua rupesi harmittamaan joka kerta sieltä[…]

[Audiotallenne] Asiakaskokemus – Matka asiakkaasta faniksi 23.3.2017

Kävin loistavassa DigiBusiness Satakunnan järjestemässä Asiakkaasta faniksi seminaarissa pitämässä 45 minuutin esityksen Asiakaskokemuksesta. Kuuntele tallenne alta ja ymmärrä: Miksi asiakaskokemus on niin tärkeää digitalisoituvassa maailmassa? Mikä on tärkein yksittäinen elementti asiakaskokemuksen synnyssä? Miten pääset liikkeelle asiakaskokemuksen kehittämisessä jo tänään asiakaskokemuksen auditoinnin kautta! P.S Käy tsekkaamassa tuoreimmat ja tulevat esiintymiseni eri medioissa TÄÄLTÄ ja ota yhteyttä (perttu.ahvenainen@taitori.fi)[…]

Asiakaskokemus TOP3 trendit 2017

Olen lukenut ja pohtinut paljon asiakaskokemust 2017 trendejä. Näyttää siltä, että aihe puhuttaa entistäkin enemmän ja hyvä niin. Tässä omat TOP3 2017 asiakaskokemus painopistealuettani, joihin itse uskon ja joita tulen edelleenkin painottamaan kaikessa tekemisessäni.     1)Miksi kaikki höyryävät asiakaskokemuksesta? Helmikuisena kipakkana pakkasyönä tyttäreni Aino, 6v, mönkii viereeni valittaen korvakipua. ”Digi-elukka” isi, hamuaa refleksinomaisesti sängyn vieressä olevan[…]

5 tähden asiakaskokemus – 3 Case esimerkkiä

Näytä, älä väitä. Jonkun on näytettävä suuntaa. Päätin listata 3 tuoretta omakohtaista case esimerkkiä otsikolla, 5 tähden asiakaskokemus, erilaisista ympäristöistä. Jokaisen casen lopussa on lyhyt analyysi miksi 5 tähden asiakaskokemus syntyi. Jos sinulla on lisättäviä esimerkkejä listalle kerro niistä blogin kommenttikentässä. Pyrin jatkuvasti löytämään ensisijaisesti esimerkkejä, jotka onnistuvat asiakaskokemuksessa koko asiakkaan matkalla aina inspiraatiosta faniuteen[…]

Blogivuosi 2016 – Asiakaskokemus keskiöön

Aina vuoden vaihtuessa on mukavaa vetää yhteen ja miettiä vuoden 2016 tapahtumia eri näkökulmista. Suurimmat ja tärkeimmät asiat olivat keskittyminen asiakaskokemus aiheeseen sekä koko blogin ulkoasuuudistus sekä uusi domain. Tässä oma blogivuoteni 2016 pähkinänkuoressa: 1) 15500 näyttökertaa (+4000 näyttökertaa vs. 2015) 2) 20 Blogitekstiä plus n. 10 tekstiä muissa blogeissa 3) Oma domain ja ulkoasu[…]

Operaattorit vertailussa – asiakaskokemus puhelinkaupoilla

Pääsin tutkimaan ja todistamaan omakohtaisesti ostokäyttäytymisen muutosta ja sitä, kuinka asiakaskokemus, tunne ja myyjän oikeanlainen reagointi yllättävään tilanteeseen ratkaisivat valintani, mutta todellinen voittaja löytyikin lopulta aivan toisaalta!         Tämä tarina kuvaa ostopolkuani ja alkaa, kun olin etsimässä joulukuisena iltanan Mikkelistä 6-vuotiaalle tyttärelleni ensimmäistä puhelinta. Ostoprosessini alkaa verkosta itsenäisellä tiedonhaulla ja vertailulla Olin selvittänyt[…]