Arvostele mun hissipuhe

Kuuntelin Sani Leinon Aivomyrsky audio-ohjelmaa jonka aiheena oli hyvän hissipuheen anatomia. Sanin tärkeimät opit hyvän hissipuheen rakenteesta ovat:

1) Hissipuhe on hyvin valmisteltu

2) Kompaktius – herätä kiinostus kompaktilla tavalla

3) Esitä hissipuhe kuulijan kielellä

4) Herätä kiinnostus – minkä takia vastapuoli kiinnostuisi juuri minun tuotteestani ja minkä arvon vastapuoli saa?

5) Esitä hissipuhe tarinan muodossa

6) Hissipuheen tarkoitus ja tavoite on löytää syy jatkaa keskustelua tapaamisen merkeissä

Näiden oppien pohjalta lähdin rakentamaan Taitori RESERVE tuotteemme hissipuhetta ja siitä muodostui tällainen:

Nyt haluaisinkin kuulla arvostelusi hissipuheestani blogin kommenttikenttiin, eli ”rate my elevator pitch”. Haluaisin palautetta ja vastauksia ainakin kysymyksiin:

  • Herättääkö hissipuheeni tunteita puolesta/vastaan?
  • Kuinka voisin mielestäsi kehittää puhetta?
  • Toteutuisiko sinun kohdallasi hissipuheen tavoite, eli tapaisitko minut tämän hissipuheen perusteella?

Tulen myös julkaisemaan hissipuheen eri formaateissa (teksti, video, audio) www.taitori.fi/reserve sivuillamme.

P.S Blogaan jatkossa myös Taitorin yritysblogissa joka löytyy osoitteesta blog.taitori.fi

P.S 2 Vierailin Paytrailin blogissa visioimassa miltä tulevaisuuden asiakaskohtaamiset voisivat näyttää. 

0 thoughts on “Arvostele mun hissipuhe

  • Hyvä idea nauhoittaa oma hissipuhe ja antaa se ”kansan revittäväksi”!

    Omat pikaiset ajatukseni:
    1) Hyvä rakenne ja riittävän lyhyt, ytimekäs – onhan sulla laukussa aina mukana Taitori Reserve, jota pääsee tän jälkeen hypistelemään? 🙂
    2) Stubbimaiset bulletit 1-2-3-4 naulaavat ydinkohdat kuulijan muistiin – ensimmäinen tosin tuli vähän yllättäen; oisko mahdollista valmistella kuulija vastaanottamaan nuo 4 bullettia esim ”On neljä syytä ottaa Taituri Reserve sinunkin yrityksesi neukkareiden ovenpieleen…” tms.
    3) Tässä nauhoitetussa versiossa oli pikkasen ”paperista luetun” fiilistä, joka varmastikin karisee pois oikeassa, hississä tehdyssä pitchissä. Jos soittaisit mulle ja kertoisit asiasi noin luettuna niin en ehkä ostais, sorry 🙂

  • Kiitos Hannu!

    Tämä pitchi on tosiaan luettu tekstistä ja on ehkä vähän ”radiomainos” tyyppinen. Eli tärkeää on tietysti myös autenttisuus ja aitous.

    Tuo kohdan kaksi kuulijan valmistelu ydinhyötyihin on hyvä idea.

    Ainahan multa yksi näyttö löytyy toki laukusta!

  • Hoohoon kanssa samaa mieltä, eli paljon hyvää oli, mutta pienellä hienosäädöllä vielä paremmaksi.

    Itselläni jäi vaivaamaan lupaus paremmista neuvotteluista, päätöksenteosta ja aikatauluista. En keksinyt miten näyttö voi parantaa sitä, miten palaverissa toimitaan. Koska en löytänyt syytä ja seurausta, jäi hieman ylimyynnin kuva. Muut pointit kyllä ostin 😉

  • Moi! Hyvä veto. Saat lisää vaikuttavuutta, kun kerrot tarinaa toiselle ihmiselle. Vastaat esim. kysymykseen ”Ai, mikäs yritys se sellainen on?” Ensin lyhyt yleiskuvaus, sitten tarina.
    Kuten yllä jo kommentoitiinkin nyt oli vähän paperista luetun oloinen.
    Oma (ADHD) fiilis myös, että ilman mitään muistin tukea, preseä tai esitettä kädessä, jään itse ainakin vain kuuntelemaan äänen painoja ja asia menee ohi. Siksi lyhentäisin vielä.

    Hyvä Perttu! Tätä pitäis kokeilla duunissa itekin 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.