6 askelta ideasta toteutukseen

Edellissä 3 blogitekstissä käsittelimme kuinka:

  1. Pääset liikkeelle asiakaskokemuksen kehittämisessä ”asiakkaan matka” ajatusmallin kautta
  2. Millainen ajatusmalli ratkaisijalta vaaditaan
  3. Mitä käytännön työkaluja asiakaskokemuksen kehittäjän työkalupakissa on

Idea ilman toteutusta on kuitenkin arvoton. Siksi tässä tekstissä ja videoblogissani haluan avata sinulle käyttämäni 6 askelman matkan ideasta toteutukseen. Lopussa avaan sinulle myös omakohtaisen case esimerkin.

puheista-teoiksi-kuinka-yksi-seminaariesitys-muutti-suunnan-3

Kun lähdet viemään ideaasi käytäntöön vastaa näihin 6 kysymykseen:

puheista-teoiksi-kuinka-yksi-seminaariesitys-muutti-suunnan-4

Case Loossi

Vastaukset kysymyksiin:

  1. Liikkuvaa työtä tekevä ei helposti varsinkaan vieraalla paikkakunnalla löydä työtehtävää, kuten videoneuvottelua tukevaa tilaa, jolloin tilan löytymiseen tuhrautuu liikaa aikaa. Toisaalta tilan omistajan kannalta haasteena ovat tyhjillään olevat tilat, kuten neukkarit, kabinetit, erilaiset aulatilat, hotellihuoneet….
  2. Liikkuvaa työtä tekevän sekä tilanomistajan, kuten ravintoloitsijan, kaupungin, kiinteistöjohtajan, ravintola- tai hotelliketjun.
  3. Säästää työntekijän aikaa. Mahdollistaa aivan uudenlaisen ansaitamallin tilan omistajalle.
  4. Tilan omistajalle ilmainen. Loppukäyttäjälle joko kiinteä kk-maksu, tai palvelun käyttöön, eli toteutuneisiin tilojen sekä tarjoilujen taksoihin perustuva maksu. Operaattorille provisio jokaisesta tapahtumasta.
  5. Tukee. Loossi tukee suoraan Taitorin missiota, joka on tehdä työpäiväkokemuksestasi parempi tekemällä varaamisen helpoksi.
  6. 1/2 päivän sessio Pasilassa, jossa validoin haasteen liikkuvan työntekijän näkökulmasta yrittämällä itse etsiä 2 tunnin videoneuvotteluun soveltuvaa tilaa Pasilasta ja jonka Joonas Villanen kuvasi. Tästä luotiin 5 videon sarja sekä 2 sarjaa tukevaa artikkelia, jotka upotetaan www.loossi.fi sivulle. Sivun kautta kiinnostuneet tilojen pitäjät ja omistajat voivat ilmoittaa tilansa palveluun. Targetointi päättäjille Facebook-markkinoinnin kautta, jonka tehtävänä on ohjata käyttäjä www.loossi.fi sivulle. Aloitus tilojen omistajista, koska jakamistalouden palvelu ilman jaettavia resursseja on arvoton. Kun palvelussa on tarpeeksi tiloja tehdään lanseeraus loppukäyttäjille.

 

P.S Käy tsekkaamassa tuoreimmat esiintymiseni ja esitysmateriaalini eri medioissa TÄÄLTÄ ja ota yhteyttä (perttu.ahvenainen@taitori.fi) jos haluat minut puhumaan tilaisuuteesi tai haluat vaikkapa auditoida oman asiakkaasi matkan tai tulla tutustumaan Taitori tulevaisuuden toimistoomme. Muut tarjoamani asiakaskokemuksen kehityspalvelut löytyvät TÄÄLTÄ.

P.P.S www.5tahdenasiakaskokemus.fi kirja ilmestyy 2017 keväällä. Voit ennakkotilata kirjan esimerkiksi täältä.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.